منتديات الباحثين في الدراسات الخاصة بمترجمي العربية وتأهيل المترجمين

Forums for Scholars and Researchers in Arabic Translation and Interpreting Studies and Training

Trade value up by about 17% in the fourth quarter of 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Media] Trade value up by about 17% in the fourth quarter of 2010

    Trade value up by about 17% in the fourth quarter of 2010


    قيمة التّجارة العالمية ترتفع بنسبة 17% في الربع الأخير لعام 2010

    The value of world merchandise trade was 17% higher in the fourth quarter of 2010 compared to the same period of 2009, according to WTO figures released on 14 March 2011.


    ارتفعت قيمة التجارة العالمية بنسبة 17% في الربع الأخير من العام 2010 مقارنة بالفترة ذاتها من العام 2009، وذلك بحسب الأرقام التي نشرتها منظمة التجارة العالمية في 14/3/2011.

    These short-term “value” figures should not be confused with the annual trade growth figures, which are “volume” data using “constant dollars” with inflation taken into account.


    ولا ينبغي الخلط بين أرقام "القيمة" هذه متوسطة المدى وأرقام النمو التجاري السنوي، التي يُعبَّر عنها "بحجم التجارة" وتستخدم بياناتها "الدولار الثابت" مع الأخذ بالاعتبار معدل التضخُّم.

    Over the year 2010, merchandise exports increased by 22% in value. A more comprehensive analysis of the annual picture with statistics in volume terms, the latest trends and a forecast for the coming year will be released in early April.


    وخلال عام 2010، ارتفعت قيمة الصادرات بنسبة 22%، وستصدر تحليلات أكثر شمولية موضحة الصورة السنوية العامّة باستخدام الأرقام التي تدل على حجم التبادل التجاري. وستضم التحليلات، التي يتوقع نشرها في نيسان القادم، شرحاً لآخر الأنماط وستقدم استشرافها للوضع الذي سيكون في العام التالي.

    Moreover, WTO short-term merchandise trade values are not seasonally adjusted. Seasonal patterns therefore considerably affect the quarter on quarter (Q-o-Q) and month on month (M-o-M) developments in world trade, and this in turn affects comparisons between the trade developments in individual regions and economies.


    يضاف إلى ذلك، أنَّ منظمة التجارة العالمية لم تُعدّل بعد قيم تجارة البضائع وفقاً لمواسمها، التي سيختلف تأثيرها بذلك على تطورات التجارة العالمية من ربع سنوي لآخر ومن شهر لآخر، وهذا بدوره ما سيؤثر على المقارنات بين التطورات التجارية في الأقاليم المنفردة واقتصاداتها.

    Available monthly statistics for about 70 economies representing more than 90% of world trade show that merchandise trade decreased in December 2010, reflecting in good part seasonal variations. Nonetheless, this year-end value is above the comparable pre-crisis level of December 2008.


    وتُبيِّن الإحصاءات الشهرية المتوافرة والمتعلقة بـ 70 من الاقتصادات التي تمثل أكثر من 90% من التجارة العالمية أنّ تجارة البضائع انخفضت في كانون الأول 2010، ما يعكس بصورة كبيرة التغّيّرات الموسمية. ومع ذلك، فقد وصلت القيمة التجارية في نهاية هذا العام إلى مستوى أعلى من مستوى ما قبل أزمة كانون الأول 2008.

    Overview of regional trade flows


    لمحة عامّة عن التدفقات التجارية الإقليمية

    Comparing the fourth quarter of 2010 with the same period in 2009, the region with the largest growth rate was South and Central America with exports growing by 25% and imports by 30%.


    مقارنةً بالربع الأخير في عام 2009، حقق الإقليم في الفترة ذاتها من العام 2010 أكبر معدّل للنمو في أمريكا الجنوبية والوسطى حيث ارتفع حجم الصادرات والواردات بنسبة 25% و30% على التوالي.

    Asian exports rose by about 23% and imports by around 22% on a “year-on-year” basis.


    أمَّ في آسيا، فقد ارتفعت الصادرات والواردات الآسيوية بنسبة تقارب 23% و22% على التوالي.

What's Going On

Collapse

There are currently 39771 users online. 33 members and 39738 guests.

Most users ever online was 39,771 at 07:21 AM on Today.

About us
The Arabic Interpreters Forums is a place for trainees and professionals to meet and discuss issues related to their self-development.
Follow us
Privacy Policy
BACK TO TOP
Working...
X